söndag 28 oktober 2012

Brobackens bröd

Promenerade längs de mysiga smågatorna vid Haga igår i det fina höstvädret och passade på att köpa med mig bröd från den lilla marknaden de har där på lördagar under oktober. Bor man i Göteborg rekommenderar jag verkligen att gå dit! Brödet är så gudomligt så det finns inte. Köpte på mig ett lager till mig själv och även lite att ta med  hem till resten av familjen när jag ska hem nästa helg. 

Deras Aprikosbröd (de till höger) är min favorit, otroligt saftigt och gott. hon som säljer de har sagt att hon brukar äta det som godis och jag säger inte emot.
Denna gången testade jag även deras tunnbröd, grymt saftigt. Inte något torrt och degigt man köper färdigt i affären. Finns både med kryddsmak och utan, jag tog det med. 

Sist men inte minst köpte jag med mig två olika mjuka kakor, en med smak med päron och en med ananas/kokos. Tror både jag och storasyster skulle svimma när vi provsmakade dem första gången vi var på marknaden. Herrejesus vilka kakor! Så även de åkte ner i påsen denna gång så jag har nå gott att bjuda de där hemma på. Och givetvis har jag sparat i min egen frys med.

Känns som jag gillar det här bageriet va?
Här är deras hemsida. http://www.brobacken.se/index.htm
Ann-Sofie, hon som säljer brödet, berättade att de kommer ha försäljning vid julmarknaden i Haga med som pågår varje lördag i december om jag förstod det rätt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar