tisdag 23 oktober 2012

Fisk i senapsås

Jag älskar fisk. Sådan där riktigt fin fisk som är så perfekt tillagad så den smälter i munnen...mmm! Men fisk är svingott i billiga, frysta paket från coop med så! Passar plånboken aningens lite bättre med.

Återigen kommer här ett enkelt recept som går på en grisblink att slänga ihop. Passade bra idag då jag kom hem sent och dötrött efter ett hårt men ack så roligt Body Combat-pass. Body Combat toppar nog listan av favoritträning, sanslöst va roligt det är. Är aldrig så svettig som efter ett sånt pass, så det är kul med ett alternativ till konditionsträningen som annars mest består av löpning, löpning och åter löpning. Och hela stämningen när man kör det kombinerat med sparkar och slag är grymt, alla är så sjukt taggade. För att använda ett av mina favorituttryck: Pörsk va kul det är! 

Nåja, åter till maten! Mitt favoritrecept på fisk som jag gör 10 gånger av 10 som det är just nu...hehe.

Fisk i senapssås (3 portioner åt mig)
400 g vit fisk (hoki/sej/torsk/alaska pollock)
2 dl matlagningsgrädde
2 msk fransk senap
1-2 msk fiskbuljong
salt
peppar

  • Hacka sönder fisken i små bitar och stek den, går på bara någon minut att få det genomstekt. 
  • tillsätt grädden, fransk senap och fiskbuljong. Blanda ordentligt, låt koka upp och låt det sedan puttra på svagare värme några minuter. Smaka av med salt och peppar.
Servera tillsammans med bulgur och rivna morötter. Smaklig måltid!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar