måndag 4 februari 2013

Mål här i livet

Jag: Jag har fem mål här i livet. Vet du vilka?
Angelica: Combatinstruktör?
Jag: Nope.
Angelica: Då vet jag inte.
Jag: Frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål...

Dagens kvällsmål
Naturell yoghurt med äppelmos, kanelstekt äpple, havrekärnor, pumpakärnor, melonkärnor och Pauluns kanel & dinkelflingor. Yummie!

Tycker yoghurt är kanon som kvällsmål då det lägger sig så mjukt och fint i magen och du slipper känna dig proppmätt eller stum när det är dags att lägga sig. Yoghurt till kvällsmål kan även påverka din sömn! I yoghurt finns en aminosyra som heter tryptofan som är nyckeln till att bilda sömnhormonet melationin. Så har man problem att sova kan lite yoghurt på kvällen vara en väg till bättre sömn möjligtvis? Har själv problem att somna ibland men kan inte svara på om yoghurt någon gång hjälpt mig, men det finns uppenbarligen forskning på att det kan hjälpa iaf! Ännu bättre är det om man äter någon kolhydratkälla till, t.ex. banan, som hjälper kroppen att ta upp tryptofanet. 

Sleep tight!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar