söndag 10 februari 2013

Sjukstuga

Den här tiden förra veckan hade jag för en timme sedan avklarat mitt sista pass på The Nike Blast (Har tänkt göra ett litet inlägg angående helgen men har inte haft ork än bara). 10 träningspass på två dagar och jag önskar för hela mitt liv att jag hade räknat antalet squats, burpees och armhävningar jag gjorde under helgen. Den dominerande delen av mina pass var nämligen styrkepass och det var inte ett enda av dem som inte innehöll de tre momenten. 10 pass och kroppen värkte och var trött och slut men mådde väldans bra alltså!

Så kom jag hem och blev förkyld och har tvingats drass med denna förkylning i en hel vecka och inte fan verkar den vara på väg någonstans, inte då! Trivs hos mig uppenbarligen. Ett tråkigt spinningpass i tisdags är allt jag fått ur mig denna vecka. Plus en timmes morgonpromenad igår, trotsade nysningarna och gick ut! Abstinensen finner inga gränser och jag gör några tafatta försök till att göra någonting här hemma. Några halvdanna burpees och små fjantiga höga knän och jag flåsar och svettas mer än jag gjorde under hela förra helgen tillsammans....typ. Att vara sjuk suger.

Ska spendera resten av kvällen på samma ställe där jag spenderat övriga dygnets timmar - soffhörnet med kudde, men täcke, framför tvn och tänka onda tankar om baciller. Dö förkylning, dö!

Tröstar mig med världens godaste och nyttigaste brownie och lite frozen yoghurt! Recept finns här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar