söndag 17 mars 2013

I may not be perfect...


Jag har diverse bilder på snygga muskler och peppande tränarfraser i en tavla i mitt rum. Men ingenting slår dessa två. Tillexempel de dagar då man spenderat all tid i soffan pluggandes och inte rört sig mer än fram och tillbaka i lägenheten kollar jag på de här. För jag lever nästan för jämnan med den där djävulen och ängeln på varsin axel, de som finns i tecknade filmer ni vet? Två små "vänner" på mina axlar som sätter höga krav på mig. Eller är det kanske jag själv...? Borde gör si, borde göra så. Och väldigt mycket man inte borde också. Erkänner mig själv som lite smått skadad ibland med tanke på mitt intresse och min utbildning och ja, ibland tar det överhand helt omedvetet och fast jag inte vill. Japp, jag erkänner - det finns gånger då jag haft ångest för att jag inte tränat en dag. Yes...Ger mig själv en mental örfil när jag tänker på det och skäms lite för mig själv. Är det något jag står för när det kommer till kost, träning och hälsa i allmänhet så är det balans! Det är mitt motto här i livet och det jag själv lever utefter! 

En klasskompis sa en dag till mig att hon kunde se mig jobba med precis ett sånt projekt som jag drömmer om att jobba med. Och när hon med värme sa att jag hade en sådan sund syn på mat och är duktig på matlagning, smälte jag typ inombords. Ett bevis för att min livsfilosofi kring mat inte är så illa pinkad!!

Alla har sina up- and downs, inget är perfekt. Men som sagt; Parts of me are pretty awesome!
Skit i ångest och sluta sätta krav på dig själv som du själv som du egentligen inte är intresserad av att uppnå eller ens har behov av att uppnå. Man duger fan så bra som man är! Fokusera på att må bra, och spotta på den där rackaren på axeln som försöker trycka ned dig. Med det sagt tänker jag nu gå och värma på den hemmagjorda pizzan som blev över från vår mysiga tjejkväll igår och sen tänker jag parkera arslet i soffan resten av kvällen också. Karate Kid på tv och resterna av Ben & Jerry's, två små vänner jag däremot älskar! Ångest? No way!

"If anyone hates on you because you are happy with yourself then you stick your middle finger in the air and say screw it! My happiness will not depend on others any more. I'm happy because I am who I am. I love my flaws. I love my imperfections. They make me me. And "me" is pretty awesome!"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar