onsdag 10 april 2013

Mera trappintervaller

Har blivit lite kär i trappintervaller. Det är så lättillgängligt på vår kulle med våra långa trappor och det är roligare än att springa länge och långt. Intervaller är ju grymt effektivt också, trappan gör det hela ännu roligare. Men men, ska försöka få in fler längre distanser också.
Dagens pass bestod av en runda på 15 min som uppvärming, med bland annat en låååååååång uppförsbacke (inte ens på en kortisrunda går de undvika) och sedan var det dags för trappan.Upplägget blev detta:

Totalt 10 st sprintar uppför
- Vartannat steg x 5
- Varje steg med 10 upphopp på toppen x 4
- Sprint bredvid trappan i terräng x 1
- Grodhopp uppför x 1

Med tanke på att den trappan jag springer i är så lång så krävs det inte mer detta för att få benen ska skaka som små asplöv, så kort men effektivt pass! Någon gång när jag har mycket tid ska jag testa mig själv hur många vändor jag kan fixa innan jag stupar, kan bli spännande att se hur långt man orkar pressa mig!

Kul sak som hände på spårvagnen förresten. Killen bakom oss pratar i telefon, han var uppenbarligen i matbranchen på något vis, och säger till personen i telefon

"Han jobbade ju med myllymäki förra sommaren och men skulle kanske komma upp i år. Vi får se, han skulle ringa Tommy till veckan."

Jahaaaaja, och du råkar inte ha numret till den där myllymäki? hade man ju god lust att vända sig om att fråga... Min lilla kock-crush ❤🍴





Favoritbilden alla gånger, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar