onsdag 3 april 2013

Träningsutrustning

En veckas påskledighet för hjärna, skolarbete och blogg. Nu är vi tillbaka i ett vårigt Göteborg och jag kan inte säga att jag har något emot att knalla längs Avenyn i solen och sparka grus på de bara trotoarerna! Invigde april med att införskaffa mig lite ny träningsutrustning, ett par handskar till gymmet och ett par nya löparpjucks, mina gamla har sett sina bästa dagar för längesen.

Exercisegloves av märket Casall, tunna och kanonsköna med ett bra grepp. Provade flera par men det var just tunnheten jag fastnade för, de andra var betydligt tjockare vilket gav en varm och svettig känsla utan att ens behöva träna. 245 kr på intersport kostade dessa.

Nike Pegasus, en löparsko med bra dämpning och det kändes som att stoppa foten rakt in i en gosig kudde. Nä okej, men de var extremt mjuka och sköna och satt jättebra på foten! 899 kr kostade se, kap för ett så pass bra löparskor då de ibland kan kosta det dubbla. Har man inga problem med fötterna så man behöver extra uppbyggnad eller stöd, är dessa skor att rekommendera. Och hur snygga är de inte?? Ingen risk för att inte synas i löparspåren här inte!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar