tisdag 14 maj 2013

Träningsvideor: Mag- och rumpövningar

Dagens gymbesök bestod av 50 min PW på bandet med lite backar som sög bra nog i benen. Därefter fick magen lite stryk då jag körde några varv med diverse magövningar. Här nedanför kommer några, men ha
överseende med den dåliga kvalitén på de tre nedre då man inte ser hela kroppen, men fokuset från övningen kom med så det var huvudsaken tänkte ja.

Klockren magövning! 
Dock mer effektiv med en viktplatta, men det äger jag ingen så fick köra utan, men tror att man kan visualisera att jag håller i en. Är man inte så stark i magen så funkar det såklart jättebra att börja utan vikt.

En lite mer avancerad version av plankan.
En bosuboll kanske man inte har hemma, men på de flesta gym finns den troligen. Det är som en halv pilatesboll med en platta på ena sidan. Vänd bollen upp och ner, sätt händerna på kanterna och placera kroppen i planposition. Vicka nu bollen från sida till sida och låt kroppen följa med i sidled, men utan att tappa positionen. Spänn magen - här krävs stark core!
Älskar mitt ansträngda och ihopknölade face, man är så vacker när man tränar!

Sidoplankan på bosuboll.
Aktiverar magmusklerna ännu mer än om du gör den på golvet då du står på ett ostadigt underlag och måste spänna kroppen ännu mer för att hålla balansen. Går att stå rakt upp och ner eller köra med sidorotation.

Och slutligen en rumpövning! Och en härlig närbild på min spända stjärt, det bjuder jag på!
De gamla hederliga rumplyften a.k.a "Call on me-juck" (Alla minns väl videon?) men med en viktplatta på låren för tyngre belastning som gör att rumpan får jobba ännu mer, och det gillar vi ju! Funkar lika bra att lägga en skivstång med önskad vikt över låren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar