torsdag 27 juni 2013

Arm/axel-pass

Har precis varit på gymmet och dragit av ett ganska kort men effektivt arm/axelpass. Sedan vi kom hem till byn har träningen till största del bestått av promenader, promenader och åter promenader pga det förbenade knät. Nu har jag ätit klart min kur med voltaren och ska prova mig på att springa lite lätt, men tror tyvärr att jag behöver kolla knät hos någon mer kunnig då jag tycks få känningar så fort jag belastar det. Är så rastlös och less så det finns inte! Har längtat hem till skogen för att få springa och väl hemma måste jag undvika det...Det riktigt spritter i benen!! Håller tummarna stenhårt att det går åt rätt håll åtminstone.

Men tur jag har en överkropp jag kan träna iaf som sagt! Kanske jag set ut som ett V sen som biffarna på gymmet som enbart pumpar överkropp och glömmer bort att de äger ett par ben, höhö. 

Dagens arm/axel-pass
25 min crosstrainer 
4x10 axellyft åt sidan m. vinklade armar 
3x24 (8 åt varje håll) raka/diagonallyft m. viktplatta 
3x10 tricepspress (över huvudet) i cablecross-maskin
3x8 bicepcurls z-stång 
30 armhävningar
30 squats (utan vikt för knäts skull)
Avslutade med att gå loss på boxningsäcken och slå ur det sista ut armarna - 1000 slag! 
Underskatta aldrig boxning, sjukt bra träning för hela kroppen!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar