torsdag 11 juli 2013

Blueberry Lifestyle

Mat on the road! Eller on the räls snarare kanske. Har tagit en tripp hem till Göteborg i några dagar för att gå träff vänner och gå på Gyllene Tiders konsert och Liseberg. 

Köpte mat från Blueberry Lifestyle för första gången och ja, väldigt matig och fräsch mat! De har wraps, sallader, smoothies och massa nyttiga snacks. Tyvärr är det väldigt dyrt, men hälsosam mat och kvalité kostar oftast lite mer än annan snabbmat så det var inget nytt. 

99 kr fick jag punga ut för denna mat, går väl gå ann för att testa det, äter knappast där varje dag. 

En wrap fylld med kallrökt lax, svart ris och diverse grönsaker och bönor. Enda minuset är den förbenade ruccolan...Men det är ju bara min personliga åsikt. Kort och gott så hatar jag ruccola, en av få grönsaker jag inte fixar. Till wrapen fick man en yoghurtdressing och en blåbärschutney. Min bild av en chutney är dock mer marmeladsktig, är jag ute och cyklar då? Har inte ätit mycket chutney i mitt liv. Den här var iaf som en blåbärsjuice - sjukt god! Smakar pressade blåbär och that's it!  

Så lite dyrt, men valuta för pengarna både rent smakmässigt och hälsomässigt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar