fredag 19 juli 2013

Cirkelträning

Det här är det absolut bästa med gymmet här hemma jämfört med Nordin som jag tränar på Göteborg - en tom sal! Här finns skivstänger, handlar, brädor, pilatesbol, boxningsäck m.m. Och det bästa är att det nästan jämt är tomt, hade det kanske inte varit på Nordic...Vill du köra träning där du kan flänga runt och ta upp massa plats på Nordic får man ställa sig på en större yta mellan maskiner och grejer, inte alls att man känner sig ivägen...

Därför passar jag på att flänga runt och ta upp massa plats när jag tränar här hemma och det blir därför en hel del cirkelträning. Älskar att träna så då det är effektivt, jobbigt och perfekt när man har dåligt med tid då intensiteten gör att man inte behöver hålla på lika länge. 

Detta upplägg körde jag:
5 x
5 burpees
10 squat + högt drag med viktskiva
10 stående rodd med skivstång
Magövning (varierade mellan tre olika)
50 mountainclimber (25 uppdrag m. varje knä)
10 clean and press

Efter femte varvet är man trött - tro mig! Viktigt att inte lägga på för tunga vikter när man kör det här. Det funkar inte att lägga på de vikter som man har när man bara står och pumpar en och samma övning i flera set och i ett lugnare tempo. 


Sprida ut sig var de ja! 

Avslutade med att köra lite extra magträning. 

40 st Rotation m. Skivstång (ställ en skivstång på högkant, håll den framför dig på raka armar och vicka den sedan från sida till sida utan att följa med med överkropp i rotationen. Spänn emot med magen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar