torsdag 12 september 2013

THE 6 MOST SHOCKINGLY IRRESPONSIBLE “FITSPIRATION” PHOTOS

En klasskompis till mig la ut en länk till en blogg som jag tyckte var väldigt läsvärd. Det är ett långt inlägg och det är på engelska, men innehållet är något jag tycker är viktigt och är därför värt att läsa.
Inlägget finns här: http://reembody.me/2013/09/10/the-6-most-shockingly-irresponsible-fitspiration-photos/

Alla har vi sett att sociala medier svämmar över av diverse träningsbilder och så kallad "fitinspo" med hashtagar som #flagom (fucklagom), #aldrigvila, #strongisthenewskinny... listan kan göras lång. Jag orkar inte gå in djupt på detta nu, utan ber er istället att läsa texten och tänka till lite kring ämnet. Begreppet hälsa är ute har blivit rejält snedvridet pga all hets kring träning och att "äta rätt". Ännu ett begrepp vars innebörd kan diskuteras...

Bilden nedanför har jag postat förr men tycker den är så skrattretande löjlig så jag lägger upp den igen och jag säger samma sak igen: NEJ DET MOTIVERAR MIG INTE!



Men det här gör - haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar