lördag 29 september 2012

Välkommen till min bubbla

Ny blogg - igen. Men denna gång flyttar jag inte min gamla blogg utan startar upp en ny. En som kommer handla mer specifikt om mitt stora intresse; hälsa. Vilket både namn och utseende på bloggen avslöjar. Jag har länge skrivit om all min matlagning och bakning, just för att jag tycker det är så fruktansvärt roligt! Det är inte bara att laga maten som är en tillfredsställelse, att skriva om det är en rolig del i sig. Så mestadels gör jag det för mig själv, det ger mig en grymt bra receptbank och inspirationsbank så slipper jag spara ner och skriva ut allt så fort jag testar något nytt. Som det är just nu har jag olika recept samlade i kokböcker, mappar med tidningsutklipp, under favoritlänkar på datan, mobilappar, kort på mobilen... Att skriva de här är en betydligt bättre idé, då vet jag var jag ska leta. Kan jag sen dela med mig så någon annan kan finna inspiration bland alla mina påhitt och recept så är ju det bara trevligt! Vet ju att min familj kommer hänga här för min mats skull iaf, alltid några anhängare att göda :)

Välkommen in i min lilla hälso- och matlagningsbubbla. För mat, allrahelst hälsosam sådan, behöver inte vara krånglig och dyr som många tror. Säger som Nils Karlsson Pyssling: Hälsa - Det är lätt som en plätt, på mitt lilla sätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar