torsdag 6 december 2012

Müslifrukost och kyckling med pestoröra

Dagens frukost bestod av en tallrik naturell yoghurt med äppelmos, kanelstekt äpple och banan och min hemmagjorda müsli. Till det hembakt bröd med kalles randiga och ett glas vatten. 

Frukost framför julkalendern är en självklarhet under december. Fast jag gillar inte årets kalender då jag tycker den är en dålig kopia av orginalet (Som är det bästa någonsin i julkalenderväg!) så jag följer min egen - Julens hjältar från 1999! Fin kalender det. Dock följer jag årets ändå, bara för att. 

Körde ett hårt och jävligt bra rygg- och axelpass på gymmet idag. Älskar när träningen börjar ge resultat!
Dock verkar jag ha dragit på mig en sträckning i nedre delen av ryggen och röven... Inte kul. Min rygg som mått så bra sen jag flyttade hit. Tar emot att säga men handbollen har nog en stor del i att min rygg varit så fuckt up.























Väl hemma igen var jag vrååålhungrig pga utebliven lunch som ersatts med en banan innan träningen och en proteinshake efter. Till middag blev det stekt kyckling med hemmagjord klyftpotatis, pestoröra och en rejäl sallad på spenat, isbergssallad, gurka, vitkål, tomat och morot. Bra nog med protein till mina trötta små muskler!

Pestoröra:
Några matskedar kvarg
Ca 2 msk pesto
Pressad vitlök (en klyfta)
Salt och peppar efter smak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar