fredag 18 januari 2013

Fredagsmys

Slängde ihop en liten fredagsdessert till syster. En som dock blev överbakad och tappade lite smak... Ena sekunden smet, nästa muffins. Jag ville ha kladd så mellanläget hade varit det optimala. Smeten var god iaf! Gör ett försök med någon form av recept:

2 ägg
1/3- ½ dl sukrin
½ banan
1-2 msk kakao
½ tsk vaniljpulver
½ dl kokosolja
1-2 tsk bakpulver
kokos

  • vispa ihop ägg, sukrin och mosad banan. 
  • Tillsätt övriga ingredienser och rör till en smet.
  • Häll i formar och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 15 min. 
Åt tillsammans med yoghurtglass (bilden nedan) och hallon.


ÄNTLIGEN har dessa kommit till Göteborg. Frozen yoghurt i diverse smaker och jag är s-å-l-d! Sjukt goda fräscha smaker och betydligt nyttigare än vanlig glass gjord på grädde. Har testat mango, jordgubb och naturell och kan inte bestämma mig vilken jag gillar bäst, alla är så grönjävligt goda. Try it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar