lördag 5 januari 2013

Hej nytt år!

Efter några fina julveckor hemma i Hälsingland är jag tillbaka i Götet redo för ett nytt år! Sambo har jag gått och blivit nu med när storasyster tog med sig flyttlastet och följde med. Fem flyttar inom loppet av ett år. Aldrig mer vill jag se en flyttlåda! Typ.

Julen och ledigheten hemma har bestått av allt som den ska bestå av. Mat och julgodis i stora mängder like always, mys med finaste vännerna och massa festligheter. Träningen har även fått tagit lite jullov och bestått av några få riktiga pass och däremellan massa hundpromenader. 

Finaste julklappen fick jag redan dagarna innan då världens finaste Matilda dyker upp när det vankades julfika med tjejerna. Efter ett år i USA är hon hemma, en månad innan planerat. Gråt- och kramkalas som gjorde julen ännu bättre. Välkommen hem fina vän!! 


2013
Men som sagt - nytt år! Nya möjligheter? Äh, så är det väl jämt! Inte fan krävs det ett nytt år för nya möjligheter, det är alltid upp till dig vad du gör med ditt liv och hur du väljer att förvalta dessa möjligheter. Men nog är det alltid lättare att hitta motivationen efter nyår, man får chansen till en nystart. 

Något jag gillar är att man börjar slopa alla dessa "nyårslöften" och ersätta dem med "nyårsmål". Det är något betungande med löften, och risken att bryta löftet så fort motivationen tryter är stor. Ett mål däremot, det klingar betydligt mer positivt! Att hålla motivationen uppe för att nå ett mål än ett löfte är betydligt större, vågar jag lova. Ett mål tycker jag alla ska ha, så kan man bygga upp det bäst man vill:
- 2013 ska jag må så jävla bra!

GOTT NYTT ÅR!




Fördelen med att bo på västkusten är att vintrarna här inte innebär särskillt mycket snö. Jag som gillar snö i december och sedan vill att den ska försvinna har nu det bästa av två världar. Snö hemma över jul, barmark här när man kommer tillbaka. Love it! Så idag snörade jag på mig löpardojorna och inledde morgonen med en springtur. Backar, trappor, utfall och benböj - Min rumpa kommer må imorgon kan jag lova.

2013 - Nu kör vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar