söndag 24 februari 2013

En av de vanligaste ursäkterna till att inte träna





"Att säga att träning är tråkigt är ungefär på samma nivå som att säga att böcker är dåliga"

Word! Alla kan nog hitta någon form av fysisk aktivitet som är någorlunda rolig iaf, om man är sådan motståndare till att träna. Jag t.ex. älskar styrketräning, kampsportsinspirerad träning (så som BodyCombat) och på somrarna är bland det bästa jag vet att studsa omkring på slingorna i skogen, helst hemma i Kygelvallen. Däremot tycker jag att det är skittråkigt att nöta crosstrainer i typ flera timmar som jag ser vissa gör, stirra på en tickande klocka på löpandet eller gå och skaka rompa på ett Zumba-pass. Dansa kan vara skitkul, men alla dessa klasser ger mig inte så mycket. Löpbandet däremot får jag stå ut med under vinterhalvåret, även om det inte ens blir i närheten så mycket springande som på somrarna. 5 km på ett tråkigt löpband är betydligt jobbigare än typ milen utomhus på sommaren... 

Viktigast är att man hittar något man tycker om. Träning ska inte vara något plågsamt, utan något lustfyllt som det står i texten. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar