lördag 1 juni 2013

Ruffie!

Igår testade jag på Ruffie för första gången, kampsportainspirerad träning där man tagit bort sparkar och slag. Man va okej...vad finns då kvar?? Närå, det finns bra nog kvar för att det ska bli jobbigt! Man jobbar i par med diverse kampövningar i ett pass på ca 45-55 min. Vi var ett gäng i klassen som drog av ett tufft pass i slottskogen under ledning av Martin i vår klass som är licensierad instruktör. 

Vi gjorde bl a en squat-övning och Martin sa: "den här kommer kännas i rumpan imorgon." Pfft, årets underdrift... Min första tanke när jag vaknade var "aj!". Jag har aldrig någonsin förr varit så medveten om min bakdel kan jag säga. Fick avboka mitt spinningpass då de annars rätt obekväma sadlarna kändes som rena tortyren för min arma stjärt. Men det innebär ju att den har jobbat iaf! Så istället för en klapp på axeln ger jag mig själv en klapp på rumpan. 

Järngäng!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar