måndag 10 juni 2013

Sommarlov!

Dålig uppdatering här märkte jag. Mitt senaste inlägg publicerats av någon anledning inte, så den långvariga tystnaden här var ofrivillig! De senaste två veckorna har bestått av annat än matlagning och bakning, därav de få inläggen. Anledningarna är enkla, jättemycket matlådor i frysen att äta upp och dålig ekonomi då studielånet är halverat under maj månad, så pengar måste läggas på det viktigaste och det har inte funnits utrymme för experiment och bakning tyvärr...Utöver det har jag även njutit av början på sommarlovet efter att ha klarat av första året på universitetet, sinnes!

Så istället för att hänga i köket har jag den senaste tiden hängt i skärgården, i parkerna eller var solen än befunnit sig. Jag har solat, grillat korv, druckit vin på balkongen med mina favoriter, käkat glass, dansat på Port de soleil, spelat brännboll med klassen, varit på dop och så har jag skrikit mig hes en fin junikväll på slottskogsvallen när bästa Håkan invigde sommaren. Och däremellan har jag givetvis tränat! ;)

På lördag tar jag stora resväskan och stora systern i handen och åker hem till Hälsingeskogarna för sommaren, ska bli så underbart skönt! Kommer sakna Göteborg, så det är tur jag ska göra en snabbvisit hit några dagar i Juli för Gyllene Tider-konsert, som kommer bli så galet kul! Men annars är det bara skönt att få komma hem och andas Edsby-luft. Dricka morgonkaffe med mamma på bryggan i stugan, ta sköna morgonpromenader med Bella runt sjön och få sträcka på benen i kygelvallens löparspår...Jag känner lugnet i mig redan nu.

Ett något svamligt inlägg, men ändå en fin sammanfattning av hur det ser ut just nu. Jag tar vara på sommaren och njuter till fullo, hoppas alla ni andra gör detsamma.

Puss och kram!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar