torsdag 26 september 2013

Galet kul!

Jag bokstavligt talat snubblade över denna kurs då jag skulle kolla upp en sak på en blogg. Det är en dags-kurs i att baka nyttiga sötsaker, jag dör så kul! Är det något jag som bekant älskar så är det att baka nyttigt och experimentera fram nya saker i köket, och att då få göra det under ledning av någon så kunnig kommer bli grymt! Jag hoppade upp och ner och klappade händerna som ett uppspelt lite barn, så det säger väl det mesta om hur roligt jag tycker sånt här är. 10 minuter efter upptäckten är anmälan gjord, inga tveksamheter här inte. Värt varenda öre i min värd då det här är något jag ser ett värde i att unna mig - tjoho vad jag längtar!
 
Det här är vad vi ska göra:
 
INNEHÅLLTillsammans bakar vi desserter gjorda på naturliga sötningsmedel, nyttiga fetter, hälsosamma mjölsorter och färska frukter. Kokossocker, agavesirap, mandelmjöl, bönor, avokado och medjooldadlar är bara några av de naturliga råvaror du kommer att lära dig att bemästra.

UPPLÄGG
Under ett par intensiva timmar kommer vi tillsammans laga nyttiga sötsaker såsom mjölfria brownies, dinkel- och dadelkanelbullar, chokladmousse och skinny buckeyes. Bakandet varvas med näringsfakta där vi går igenom olika naturliga sötningsmedel, nyttiga fetter och hälsosamma mjölsorter.
Kursen avslutas med en provsmakning av alla läckerheter. Blir det några över får du med dig hem.
 
Ann-Louise blogg finns här: http://lillamatderiven.blogspot.se/

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar