lördag 9 mars 2013

Hemmalördag!

Två helger i rad har jag lagt mig halv tio på fredagskvällen och vaknat halv sju på morgonen... Kärringen i mig alltså. Dock hade jag anledning igår, då jag sov typ 4 timmar natten före.

Har haft en riktig hemmadag i min ensamhet, sånt är skönt ibland. Även om dagen varit sinnessjukt lång. Hade ett spinningpass inbokat imorse men kände så fort jag vaknade att ben och ljumskar värkte sen löpningen igår och att motivationen var = noll, så jag avboka't! Tänkte jag tar en promenad istället. Men kände senare på dagen att de hade jag inte heller nån lust med, så då sket jag i det med!Istället stannade jag inne hela dagen, hängt i soffan och vikt tvätt samtidigt som dansade runt som en galning! Sådär som man bara gör när man är ensam.

Nu har jag tryckt i mig sketagod mat (min helg-handling ni vet) och sitter med vitlöksstinkande andedräkt uppkrupen i soffan och väntar på melodifestivalen, samtidigt som jag kollar på Pippi och väcker fina minnen! Hennes pannkakor ser lika goda ut som när man var liten och scenen i gidisaffären alltså, vilket barn har inte drömt om den?!

Fin lördag ändå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar