onsdag 13 mars 2013

Killing me softly

Jag borde börja plugga och jag borde gå och diska. Vad gör jag? Sitter här och orkar inte röra en fena. Jag är helt sluuut i både kropp och hjärna.

Började dagen med ett hårt benpass, samma som jag körde med några i klassen förra veckan. Pump ni vet? Fick verkligen smak för detta träningsupplägg, det krämar ur allt i benen och man känner verkligen att man har jobbat när man går därifrån.

Benpass
- 10 min uppvärmning på crosstrainern
3 x 8 Knäböj
3 x 8 Frontböj
4 x 12 Sittande benpress Drop-set
4 x 8 Benspark Drop-set
3 x 16 utfall med hantlar (8 per ben)
3 x 1 min jägarvila
- 20 min rask promenad på löpbandet för att gå ur benen lite.

Ett drop-set innebär att man börjar på en tyngre vikt och "droppar" vikt för varje set.
Exempel benpress: 80 kg - 60 kg - 40 kg - 20 kg. Vid benspark räcker det att sänka med runt 5 kg för varje set. Utför seten med kort vila emellan, jag körde 30 sek på på benpressen och runt 15-20 sek på bensparken. Utförande: Gäller både benpress och benspark (även knäböj/frontböj) - långtsamt ner! Det är här suget kommer i benen, så härda ut! Har lärt mig idag vad det innebär att vilja gråta i bensparks-maskinen...Men låt inte det avskräcka er, det är en sjukt skön känsla. Efter.

Efter den sista minuten jägarvila är benen som spagetti, trust me. På bilden har jag nyss drösat ihop på golvet.




En del av lunchen när jag kom hem. Effektkäcke surdeg/quinoa med ägg, dill och kaviar och kalkon, prästost och groddar. Köpt prästost igår när jag handlade och skulle typ kunna äta den som godis...mmm! Bor man med en syster som inte äter något annat än hushållsost och edamer är det glädje att få unna sig något med lite smak på! Annars är äggmackor en favvis! Lärde mig äta kokt ägg när jag flyttade hit och det här är enligt mig det godaste sättet att äta det, Dock äter jag bara äggvitan, för gulan blir man ju som bekant tjock av...HAHA! Yeah right. Jag äter bara vitan för att jag helt enkelt inte tycker gulan är god. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar