torsdag 25 april 2013

Paulúns granola

Testade att köpa Paulúns granola med smak av kakao och hallon då jag hört att den ska vara god och ja, både jag och Angelica är såld på den. Den innehåller förutom kakao och hallon även kokos och dadlar. Granolan är sötad med äppeljuicekoncentrat och oligofruktos och innehåller därmed inget tillsatt socker. Oligofruktos var nytt för mig och det är inte som vanligt fruktos även om namnet låter misstänksamt, utan det kan användas som sockerersättare och ökar även fiber- och näringsinnehållet. Finns även naturligt i livsmedel som t.ex. Vitlök, lök, bananer, sparris och jordärtskocka.
Ja jag har inte stenkoll, men genom att google lite snabbt på det så vet man iaf att det inte är socker vi pratar om. Det är ändå Paulúns, den dag det kommer en produkt från Fredrik Paulún men massa tillsatt socker har han tappat allt förtroende i sin roll som hälsoguru skulle jag tro.

Åter till granolan! Jag skulle lätt kunna ha den i en skål och äta som lördagsgodis kan ja säga, så god var den. Väldigt söt utan att smaka konstgjort och sockersprängt så som t.ex start a.k.a kaksmulorna. Den kommer återkomma i vårat skafferi vill jag lova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar