söndag 1 september 2013

Träningskläder

Jag älskar träningskläder! Bra träningskläder, dvs snygga och bekväma och funktionella. är A och O för träningen enligt mig. Träna i gamla bomullströjor är ju ingen hit, av den enkla anledningen att de är inte till för att träna i. De är gjorda i material som inte är gjort för att svettas i, vilket gör att de inte andas och efter en löptur eller hårt gympass är tröjan dyngsur och kroppen kall...ingen hit. Och hur snyggt är det? Snygghet är inte det viktigaste, men för mig är det viktigt iaf! Jag blir mycket gladare och mer motiverad till träning om jag har på mig kläder som sitter bra och ser snygga ut, än att se ut som en säck potatis i en gammal bomullströja med ett sött litet reklamtryck på. Nej tack. Kvalité kostar ofta mycket pengar, men det behöver inte alltid göra det.!Många av våra vanliga klädkedjor har nu för tiden egna sportkollektioner som funkar utmärkt. 

När vi var på Ullared hittade jag tights för 99 kr (!)  och sen köpte jag nya träningslinnen för 99 kr på HM. Tightsen är jättesköna och linnena är de bästa jag haft! Alltså träningsoutfit för sammanlagt 198 kr...helt okej. 
 
Linnena ser ut såhär (rosa och svarta) och kommer från HM - 99 kr. Ska köpa på mig fler och fylla upp garderoben med dessa, bästa nånsin. 

Linne från Gina Tricot av det slappare slaget, men funkar bra till styrketräning och så tyckte jag mest att det var väldigt snyggt - SPORT GEEK! 

I övrigt så har Cubus jättebra sport-bhar och Nikés träningskläder i allmänt är grymma - skor, tights, tröjor... Allt :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar