torsdag 10 oktober 2013

Frukostinspiration

Vaknade tidigt trots att jag är ledig så jag tog med mig täcket och kröp upp i soffan framför Nyhetsmorgon. Känner att förkylningen börjar komma krypande, inte alltför oväntat nu när höstrusket är här, så gjorde en mysig frukost med lite boost för immunförsvaret. Om man nu kan göra det när förkylningen redan är på gång, undrar hur mycket sanning de ligger bakom sånt där ja... Men gott och fräscht vilket som! 
Frukostbägare, smoothie, äppelkakste och en rostad macka. 

Frukostbägare 
Lager 1:
Kvarg
Hallon
Vaniljpulver

Lager 2: 
Kvarg
Banan
Kakao
Carobpulver 

• Blanda ihop kvarg och hallon i en skål och smaksätt ned vaniljpulver efter smak. 
• I en annan skål mosar du en banan, blandar med kvarg och smaksätter med kakao och carobpulver (eller bara kakao). Chokladblandningen är också god att värna i mikron, men idag åt jag den kall. 
• Varva de båda rörorna i ett glas tillsammans med lite skivad banan och naturell lyoghurt. 
• jag toppade allt med lite granola och krossade mandlar

Smoothie (1 glas)
1 apelsin 
1/3 av en banan
Någon cm färsk ingefära (stark smak, är du känslig så smaka dig fram)
Lite bladspenat
en skvätt vatten

 Mixa allt noggrant tills smoothies blivit slät, töm upp i ett glas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar